Plat
Descripción: Plat pla de pisa estannífera beix, amb una vora ampla, amb peu diferenciat i amb decoració bicolor de coure i manganès que confereixen els característics colors verds i negres d'aquestes produccions. El motiu central és una estrella de sis puntes que ocupa quasi tot el plat, amb motius geomètrics intercalats. L'orla està formada per una decoració d'un anell verd emmarcat per dues línies en manganès que tanquen el plat. Aquest plat va aparèixer a unes excavacions d'urgència que es van fer a l'edifici de l'Ajuntament de Maó entre els anys 1977 i 1978. Aquesta peça va ser trobada conjuntament amb altres dos plats de les mateixes característiques. Aquests tres plats, juntament amb dues escudelles de Paterna decorades amb motius heràldics recuperades en unes excavacions a la plaça de la Constitució ens situen, cronològicament parlant, a la primera ocupació de la ciutat després de la reconquesta de 1287.
Inventario: 13986
Lugar de hallazgo: Ajuntament de Maó
Lugar de producción: Barcelona
Material: Pisa
Técnica: Feta amb torn
Esmalt
Pintat
Esmalt
Pintat
Medidas: Diàmetre = 26 cm
Diàmetre base = 8 cm
Altura = 6 cm
Diàmetre base = 8 cm
Altura = 6 cm
Contexto cultural: Edat Mitjana, cristiana
Cronología: 1300-1330
Clasificación genérica: Ceràmica
Clasificación razonada: "Un dels centres més importants de producció d´aquesta ceràmica -entre els diversos que devien existir a Catalunya- era Manresa, ciutat que, al segle XIII, probablement doblava la població actual i on els ceramistes formaven un dels Gremis principals. El vernís d´aquesta ceràmica és estannífer i molt fluid i du estesa únicament una capa molt fina per la part còncava. La decoració sol estendre´s per tot el camp ornamental a base de motius vegetals, de zoomorfs, etc" (Batllori i Llubià, 1949: 55)
Clasificación bibliografia: BATLLORI I MUNNE, Andreu i LLUBIÀ I MUNNE, Lluís Ceràmica catalana decorada Barcelona: Batllori i Llubià 1949